Rock-Jet is een typische rappe rups. Het attractietype is vergelijkbaar met
Aztek Express in Bobbejaanland. De Zweedse molen werd echter geleverd door de Franse constructeur Reverchon, terwijl de Belgische variant van de hand van het Duitse Mack Rides is. De Franse molens worden doorgaans als logger en trager gezien, wat mogelijk verklaart waarom Gröna Lund geen lengtebeperkingen hanteert voor deze attractie. Anders dan
Pop-Expressen levert Rock-Jet niet de pittige rit op die dergelijke molens op een kermis vaak wél weggeven.
Desalniettemin blinkt Rock-jet in andere aspecten wel uit in de typische zaken die Gröna Lund-attracties zo charmant maken. Enerzijds koos men bij het gebouw voor een ontwerp dat aanleunt bij de -inmiddels retro- futuristische streamline-architectuur die populair was in het Amerika van de eerste helft van de twintigste eeuw. Het is deze stijl die de zone met Jetline zijn heerlijk nostalgische uitstraling geeft. Anderzijds is deze attractie een toonbeeld van Gröna lund's neiging om attracties zo compact mogelijk op elkaar te stapelen. Rock-Jet bevindt zich op het dak van darkride
Blå Tåget, zit geklemd in de bochten van
Twister en wordt omarmd door de panoramische bocht van
Jetline. Vanuit de attractie zelf heb je ook nog zicht op een derde achtbaan met
Vilda Musen.
De attractie werd pas in 2008 omgebouwd tot Rock-Jet. Het park investeerde toen in een grootschalige vernieuwingsoperatie die ruim 7,5 miljoen euro koste. De verplaatsing en restyling van de vroegere Disco-Jet en Jetline maakten daar deel van uit. Beiden kregen toen het retrofuturistisch kleedje dat hier eerder al bejubeld werd. Disco-Jet werd voordien afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe achtbaan Kvasten. Pas bij zijn terugkeer werd hij omgebouwd tot Rock-Jet en kreeg hij zijn huidige plaats boven de Blauwe Trein. Enkel de enorme Disco-bol herinnert nog aan zijn verleden als Discoqueen.